חדש בדוטקום

עד כמה יעיל לקדם אתרים דרך רשתות חברתיות ?

קידום אתרים דרך רשתות חברתיות

רשתות חברתיות מקבלות תשומת לב רבה בזמן האחרון אתרים כגון Wikipedia, del.icio.us MySpace . בנוסף להייפ שנוצר אתרים אלה מביאים תנועת גולשים גדולה, מאוד.
איך משלבים קישורים מרשתות אלה לתוך התוכנית השיווקית של האתר.
ישנן עשרות רשתות חברתיות שרצות ברשת הן שונות במידה מסוימת במוטיבים ובתוכן אך כולן עובדות על אותו עקרון של אתרים מומלצים ע"י גולשים/חברים באתר והוספה/דרוג התוכן באתר מבוצע ע"י הגולשים.

בחרתי את וויקיפדיה דלישיוס ומייספיס כדוגמה (הכי גדולים ורציניים) גם פייסבוק נמצא שם גבוה ובכל מיקרה עקרון הפעולה בכולם הוא כמעט זהה.
ווויקפדיה עלה ב2001 ומאז הפך לנקודת הפניית התוכן הגדולה ברשת, התוכן הינו חופשי ונכתב ע"י גולשים מכל העולם.מכיוון שזהו עמוד וויקי -כל אחד עם גישה לאינטרנט יכול לערוך,לשנות להעיר ולשפר את התוכן הקיים ובכך להביא את אותו תוכן להיות רלוונטי וענייני. קיים הויכוח על נכונות/אמיתות התוכן -דיון חשוב שאינו נוגע לעניינינו אך רק נאמר שגם בריטניקה נכתבה בידי אנשים ואושרה ע"י אלה שאף אחד מפשוטי העם לא מכיר אבל באותו זמן שנכתב הם היו הסמכות
המקובלת לגבי מידע (משהו כזה).

הדרכים לנצל את ויקיפדיה ואת אתרי התוכן האחרים הינן מגוונות ומתבצעות בשלבים:
מנקודת הנחה שמאחורי כל מוצר/עסק עומד סיפור,כתיבת מאמר קצר בוויקיפדיה עם קישורים רלוונטים אל העמודים של המוצר עצמו באתרכם יהוו את יריית הפתיחה, בבסיסו של עקרון התוכן השיתופי גולשים שיקראו את התוכן ידרגו אותו וגם יפנו אליו מאתרים אחרים.באם התוכן ממש טוב
ייקחו אותו בעלי אתרים ויציבו אותו אצלם באתר עם הפניות אליכם ,יש להקפיד לקשר את העמודים מתוך ביטויי מפתח רלוונטיים במאמר ולהכניס את הקישור למאמר בוויקיפדיה למערך הקישורים המקודמים בתכנית השיווקית של האתר.
וויקיפדיה הינו מהמחמירים לגבי ספאם לכן חשוב לכתוב באופן נייטרלי ולדאוג שלנושא יהיה עניין לחברה באופן כללי ולכן הוא טוב כדוגמה .לגבי שיווק אתרים בעלי עניין מסחרי גבוה כדאי להתמקד ברשתות התוכן האחרות .

לתייג,לדרג להגיב
ישנן מספר דרכים לתייג ברשתות חברתיות:
יצירת BOOKMARKS בעלי תוכן עניני ,הפנית תגיות רלוונטית ומיקומם לפני הגולשים הנכונים(שיטה שאני מצאתי היא להירשם לקבוצות בעלי עניין באתרים שעליהם אני ממליץ ובמתן תוכן תורם בתגית המתאימה .המלצה אחת על תוכן משויך אליך ייתן כוח לכל BOOKMARKS שלך (אם המלצת על תוכן בצורה שגם אחרים המליצו ההנחה שגם יתר ה BOOKMARKS שלך הם בעלי אותו ערך (משהו כזה) בנוסף כל גולש שיוסיף את האתר לBOOKMARKS שלו יצור את התהליך מחדש וכן הלאה וכך הוא מתחזק בתוצאות החיפוש.

יש לזכור שמדובר ברשת חברתית שלרוב חבריה (כולל אתה) לא אוהבים שמזבלים להם במוח ובטח לא פרסומות ברורות-חשוב לזכור שמאחורי כל מוצר/עסק/אתר עומד סיפור ואם הוא מעניין אז ניתן לקדם את הקישורים כך שהם משולבים בתוכן ענייני ולא כחומר פרסומי.כמו בכל דבר אין רק דבש ותגית עם תוכן פרסומי נטו לא מקבלת דרוגים והגולשים לא מוסיפים את התוכן הזה לרשימות שלהם ונוצר לקישור אפקט שלילי-אז "אם אין לכם מה להגיד אל תגידו כלום" אבל אם ישנו אפילו חצי עניין ,הטכניקה עובדת.

באתרים בסגנון של מייספייס,פייסבוק וכד,יש לפתוח פרופיל משתמש ולקשר אל העסק/האתר דרך הבלוג,פורום,קישורים מועדפים,חתימות וכל מקום באתר המאפשר שימוש ב HTML ,להצטרף לקבוצות עניין ולדאוג שבכל תגובה/דרוג שאתם מבצעים תופיע חתימה אם קישור לאתרכם
למרות שהשיטות לעיל בדוקות ועובדות. בגלל היותן רשתות חברתיות נדרש תהליך של ניסוי וטעייה. כדי לבסס תוכן מסוים ברשת חברתית (לא מעניין,לא רלוונטי,פרסומי מידי או זבלני יקבל דרוג שלילי שישפיע על כל פרופיל המשתמש-ישנן רשתות שבאם המלצת על 3 קישורים באותו חודש אשר קיבלו את הציון הנמוך ביותר-אין באפשרותך להציב יותר קישורים לסיכום מגה אתרים ועסקים גדולים צרכים לקחת בחשבון את אחוז ההצלחה והזמן שדרוש כדי לקדם אתר בדרך זו(לא תמיד משתלם אלא ע"י גוף חיצוני) אבל לבעלי אתרים/עסקים קטנים עד בינוניים לדעתי בשנתיים הקרובות יהוו רשתות אלה את מה שהיוו הבלוגים עד השנה.

קידום אתרים דרך רשתות חברתיות

רשתות חברתיות מקבלות תשומת לב רבה בזמן האחרון אתרים כגון Wikipedia, del.icio.us MySpace . בנוסף להייפ שנוצר אתרים אלה מביאים תנועת גולשים גדולה, מאוד.
איך משלבים קישורים מרשתות אלה לתוך התוכנית השיווקית של האתר.
ישנן עשרות רשתות חברתיות שרצות ברשת הן שונות במידה מסוימת במוטיבים ובתוכן אך כולן עובדות על אותו עקרון של אתרים מומלצים ע"י גולשים/חברים באתר והוספה/דרוג התוכן באתר מבוצע ע"י הגולשים.

בחרתי את וויקיפדיה דלישיוס ומייספיס כדוגמה (הכי גדולים ורציניים) גם פייסבוק נמצא שם גבוה ובכל מיקרה עקרון הפעולה בכולם הוא כמעט זהה. וויקפדיה עלה ב2001 ומאז הפך לנקודת הפניית התוכן הגדולה ברשת, התוכן הינו חופשי ונכתב ע"י גולשים מכל העולם.
מכיוון שזהו עמוד וויקי –כל אחד עם גישה לאינטרנט יכול לערוך, לשנות להעיר ולשפר את התוכן הקיים ובכך להביא את אותו תוכן להיות רלוונטי וענייני.

קיים הויכוח על נכונות/אמיתות התוכן –דיון חשוב שאינו נוגע לעניינינו אך רק נאמר שגם בריטניקה נכתבה בידי אנשים ואושרה ע"י אלה שאף אחד מפשוטי העם לא מכיר אך באותו זמן שנכתבה הם היו הסמכות המקובלת לגבי מידע (משהו כזה).
הדרכים לנצל את ויקיפדיה ואת אתרי התוכן האחרים הינן מגוונות ומתבצעות בשלבים: מנקודת הנחה שמאחורי כל מוצר/עסק עומד סיפור,כתיבת מאמר קצר בוויקיפדיה עם קישורים רלוונטים אל העמודים של המוצר עצמו באתרכם יהוו את יריית הפתיחה, בבסיסו של עקרון התוכן השיתופי גולשים שיקראו את התוכן ידרגו אותו וגם יפנו אליו מאתרים אחרים. באם התוכן ממש טוב ייקחו אותו בעלי אתרים ויציבו אותו אצלם באתר עם הפניות אליכם.

יש להקפיד לקשר את העמודים מתוך ביטויי מפתח רלוונטיים במאמר ולהכניס את הקישור למאמר בוויקיפדיה למערך הקישורים המקודמים בתכנית השיווקית של האתר.
וויקיפדיה הינו מהמחמירים לגבי ספאם לכן חשוב לכתוב באופן נייטרלי ולדאוג שלנושא יהיה עניין לחברה באופן כללי ולכן הוא טוב כדוגמה.

לגבי שיווק אתרים בעלי עניין מסחרי גבוה כדאי להתמקד ברשתות התוכן האחרות .לתייג,לדרג להגיב ישנן מספר דרכים לתייג ברשתות חברתיות: יצירת BOOKMARKS בעלי תוכן עניני ,הפנית תגיות רלוונטית ומיקומם לפני הגולשים הנכונים (שיטה שאני מצאתי לייעל קידום אתרים היא להירשם לקבוצות בעלי עניין באתרים שעליהם אני ממליץ ובמתן תוכן תורם בתגית המתאימה . המלצה אחת על תוכן משויך אליך ייתן כוח לכל BOOKMARKS שלך (אם המלצת על תוכן בצורה שגם אחרים המליצו ההנחה שגם יתר ה BOOKMARKS שלך הם בעלי אותו ערך (משהו כזה) בנוסף כל גולש שיוסיף את האתר לBOOKMARKS שלו יצור את התהליך מחדש וכן הלאה וכך הוא מתחזק בתוצאות החיפוש.

יש לזכור שמדובר ברשת חברתית שלרוב חבריה (כולל אתה) לא אוהבים שמזבלים להם במוח ובטח לא פרסומות ברורות - חשוב לזכור שמאחורי כל מוצר/עסק/אתר עומד סיפור ואם הוא מעניין אז ניתן לקדם את הקישורים כך שהם משולבים בתוכן ענייני ולא כחומר פרסומי. כמו בכל דבר אין רק דבש ותגית עם תוכן פרסומי נטו לא מקבלת דרוגים והגולשים לא מוסיפים את התוכן הזה לרשימות שלהם ונוצר לקישור אפקט שלילי-אז "אם אין לכם מה להגיד אל תגידו כלום" אבל אם ישנו אפילו חצי עניין ,הטכניקה עובדת.

באתרים בסגנון של מייספייס, פייסבוק וכד' יש לפתוח פרופיל משתמש ולקשר אל העסק/האתר דרך הבלוג, פורום, קישורים מועדפים, חתימות וכל מקום באתר המאפשר שימוש ב HTML ,להצטרף לקבוצות עניין ולדאוג שבכל תגובה/דרוג שאתם מבצעים תופיע חתימה עם קישור לאתרכם.
למרות שהשיטות לעיל בדוקות ועובדות. בגלל היותן רשתות חברתיות נדרש תהליך של ניסוי וטעייה.

כדי לבסס תוכן מסוים ברשת חברתית (לא מעניין,לא רלוונטי,פרסומי מידי או זבלני יקבל דרוג שלילי שישפיע על כל פרופיל המשתמש-ישנן רשתות שבאם המלצת על 3 קישורים באותו חודש אשר קיבלו את הציון הנמוך ביותר-אין באפשרותך להציב יותר קישורים.

לסיכום מגה אתרים ועסקים גדולים צרכים לקחת בחשבון את אחוז ההצלחה והזמן שדרוש כדי לקדם אתר בדרך זו (לא תמיד משתלם אלא ע"י גוף חיצוני) אבל לבעלי אתרים/עסקים קטנים עד בינוניים לדעתי בשנתיים הקרובות יהוו רשתות אלה את מה שהיוו הבלוגים עד השנה.

אל העמוד הקודם


חדש בדוטקום:


בין לקוחותינו:

לוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: