קידום אתר באינטרנט

ישנה נטיה לפתח מחשבה על קידום אתרים במנועי החיפוש כתהליך שגרתי בניהול אתר.
רישום במנועי חיפוש ופיזור מילות מפתח בגוף האתר.
עד לפני מספר שנים אכן הדבר נעשה באופן זה.אולם בחלוף הזמן הפך כל תחום קידום האתרים לתהליך מורכב הדורש ידע והשקעה של זמן רב!

מקדם אתרים מוסמך בחלוף הזמן מאז, נוצרה הבנה גוברת בחשיבותו של מיקום האתר במנועי החיפוש, והתווספותם של עוד ועוד אתרים לרשת יצרה מלחמה על מיקום האתר במנועי חיפוש .
ישנם אתרים אשר במהלך הזמן צוברים וותק ונהפכים לפופולריים יותר ומתקדמים במנועי החיפוש ללא עבודת קידום ,לעומתם ישנם אתרים אשר מושקעת בהם עבודה רבה ועדיין מתקדמים לאט.
קידום אתר בנוי ממספר רב של גורמים, וכולם לוקחים זמן לא קצר.
קל להתפתות להצעות מחברות המבטיחות מיקום ותוצאות מהירות אך בפועל ,אין מציאות כזאת וכדאי לחפש הצעה הגיונית לקידום. חברה אמינה ורצינית לא תחייב את עצמה למיקום וזמן!
למה להבטיח ללקוח דבר שידוע שלא ניתן לעמוד בו?

כיום,רווי השוק בחברות המתמחות בלהבטיח מיקומים גבוהים בזמן קצר ומוצגים כמומחים ומובילים בעניין ,לבין חברות המקדמות אתרים באתיקה הנדרשת לכך
לרוב מזוהים המתחזים בשלבים בהם הושקע כסף רב לחינם.
כאשר ישנה הצעה למקם אתר בין עשרת הראשונים בתוך זמן נתון
הבטחה שצריכה לעורר חשד שאולי מדובר בנוכלים-צריך לבדוק את בסיס התשתית המגבה את הצעת הקידום
אם נבחן מקרה כללי בפניה לקידום :
נניח שמדובר באתר המפרסם מערכת בטכנולוגיה D,לאחר מחקר השוק ידוע על עוד כ 3000 חברות אשר נוגעות לאותו תחום טכנולוגי,בהנחה שכלמחציתם אתרי אינטרנט, ו- 10% מהם משקיעים זמן ומשאבים רבים בקידום.
הרי שמן ההגיון המתמטי הפשוט נישאר עם עשרה מרוצים וכ- 140 מאוכזבים בשל כך שהובטח להם מיקום בין עשרת הראשונים

וותק,תוכן ורלוונטיות משחקים כאן תפקיד חשוב !
על אלה יפורט בהמשך ,אבל אם הולכים עם ההגיון , תוך הגדרה והבנת מיקום האתר בזמן הנוכחי, ניתן לחזות את קצב התקדמותו במנועי החיפוש.
חשוב לזכור שישנם אתרים בנישות צפופות שמלחמתן דרך קידום אתרים על המיקומים,  דורשת משאבים מעבר לחשבון האיזון של האתר ,וככל שהזמן מתקדם הוותק והעבודה
מקבעים את האתר במקומו . אז התנועה עולה וכל מה שמשתמע מכך פועל לטובת האתר במיקומו במנועי החיפוש.

יש להיזהר מקידום אפור ברשת!

מחד ישנם אלה אשר מנסים לרמות את דפדפני החיפוש המסיירים באתר ע"י עומס של מילות מפתח מוחבאות, אתרים וקישורים פיקטיביים ומסכי הטעיה.
ומנגד אנשי המנועים שעובדים על האלוגריתם המתאים לזהות טריקים כאלו ובמקביל, להעניש אתרים שמשתמשים בשיטות אלו ,בהסרה ממנוע החיפוש.
לא בהצלחה מרובה אבל בהתקדמות הם מגיעים לזהוי.
וכאן נמצא אותו אחד שמנסה לקדם את אתרו ע"פ מידע שאסף ובכך עלול לפגוע באתרו ואפילו לגרום להסרתו ללא כוונה או ידיעה על חומרת פעולותיו
לא מומלץ לנסות לבד וכדאי להתיעץ

דפדפני מנועי החיפוש מאנדקסים את המידע מתוך קוד האתר ולכן גם אם הפלש מדהים והתמונות מדברות בעד עצמן לגולש, הרי שלעכביש (Spider) מנוע החיפוש זוהי שורת קוד אחת ששווה לאינדקס אפס!

בחלוף הזמן הגיעו מנועי החיפוש לאלוגריתמים בשכלול גבוהה ואין חברה בעולם כיום שיודעת סודות אלה.
תהליך קידום אורגני מבוסס על ניסוי וטעיה במהלך השנים ,כדי לגבש הבנה לגבי תגובות במנועי החיפוש לפעולות חוזרות .
ישנם כיום מספר כיווני מחשבה, רובם מניבים תוצאות בעבודה נכונה ,למקדמי אתרים שמקדמים ללא שימוש בשיטות אפורות ,כפי שמפורט בהמשך.

   

×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: