חדש בדוטקום

דיוור ישיר אלקטרוני - מתי לגיטימי, מתי ספאם?

שאלה:

התרשמתי מאתר האינטרנט שלכם ויכולתכם לטפל בדיוור ישיר אלקטרוני והייתי מבקש לברר מספר פרטים.
מאחר ובכוונתנו לשלוח NewsLetter ללקוחותינו וכן ללקוחות פוטנציאליים היינו מעוניינים לברר מראש מספר נושאים הנוגעים לתהליך ולמשמעויותיו מבחינת נושא ה-Spam

  1. האם משלוח של NewsLetter/פירסומת תדמיתית ל-500-1,000 לקוחות פוטנציאליים אינה נתפסת כדואר זבל מבחינת 'סימון' השולח כמפיץ Spam ?
  2. איפה הגבול בין משלוח פניות עסקיות על פי איתור לקוחות באינטרנט או קבלת כתובות מחברות לגיטימיות, משרדי ממשלה שונים, לבין הפצת דואר זבל ?
  3. מה הם הסיכונים לשרת הדואר, לשרת החברה ולכתובת האתר בכל הקשור למשלוח דיוור ישיר אלקטרוני ?

תשובה:

נושא הדיוור האלקטרוני הוא תורה בפני עצמה וקשה לתת תשובות קצרות על כך, לכן אשתדל להצמד לשאלותיך:

  1. 1000 לקוחות אינם "הרבה" במיוחד, אם הם לקוחות קיימים או שהסכימו לקבל דואר ממך, זהו אינו ספאם ואם ייעשה נכון לא יסמן אותך כשולח ספאם (חשוב לדעת כי יש תוכנות המטפלות בספאם, אשר בהם יכולים הנמענים לסמן אותך כספאמר ולשלוח את זה לבסיס הנתונים של התוכנה, המשותף לכל משתמשיה ובכך לסמן אותך כספאמר. על כן חשוב לשלוח ללקוחות לגיטימיים ולא להשתמש בבסיסי נתונים הנמכרים ברשת לכל דורש (ומשלם).
    הגבול דק מאד וכך גם הפיתוי לעשות זאת.
  2. בד"כ רשימות דיוור הנאספות ע"י גורמים לגיטימיים, מתחייבות (ובצדק כמובן) לא להעביר לגופים צד ג' לפיכך הסיכוי לקבל רשימות של לקוחות ממשרדי ממשלה וחברות לגיטימיות קטן יחסית ועומד בניגוד לתקנותיהם.
  3. הסיכונים לסימון שרת החברה כשולח דואר זבל גדולים מאד, יש צורך במערכות מתאימות שיבצעו את שליחת הדואר, שידעו לא לשלוח לנמענים הנמצאים על אותו הדומיין/שרת יותר מדי מכתבים בזמן קצוב, חשוב לנקות את הרשימה שלך על בסיס קבוע - שלא יחזרו שוב ושוב מכתבים מנמענים שאינם קיימים יותר (מחשיד את השרת כשולח דואר ספאם) , וכך הלאה ...

ולסיכום: שליחת דואר ו- Newsletters בצורה אחראית אל לקוחות אשר ביקשו זאת לא תסמן אותך כשולח ספאם, אם תעשה זאת נכון ותשתמש בתוכנות הנכונות לשם כך.
עיקר הבעייתיות היא באיסוף כתובות הדואר: אם יש בידך בסיס נתונים של לקוחות קיימים, דאג לאסוף מהם את כתובות הדואר שלהם, הצג באתר האינטרנט שלך יכולת להצטרף לרשימת הדיוור "לקבלת עדכונים בנושאים שונים" וצור לעצמך לאט לאט את רשימת הדיוור שלך בצורה לגיטימית.

אל העמוד הקודם


חדש בדוטקום:


בין לקוחותינו:

לוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: