חדש בדוטקום

מדיה חברתית לעסקים קטנים

רוב בעלי העסקים הקטנים בד"כ עסוקים מדי בניהול והקיום השוטף של העסק, או שאינם מבינים מספיק במדיות החברתיות השונות כגון גוגל + , פייסבוק, טוויטר, לינקד-אין או פורסקוור

אין צורך במומחיות במדיה הזאת, כדי להבין את הפוטנציאל העצום שהרשתות החברתיות מציעות באפשרויות של תקשורת ישירה ואמיתית עם הלקוחות והקהילות המתעניינות בתחום של העסק.
תמיד נזכור שהאנשים /הלקוחות הם אלו המקיימים כל עסק קטן/בינוני.

המדיה החברתית היא עולם שמתפתח ומתקדם על בסיס יומי ותמיד יש מה ללמוד וליישם.
עיסוק בתחום דורש לימוד מתמיד והשתתפות פעילה ורציפה תוך שימוש במדדים הכי עדכניים שבנמצא.
ידע בתכנות ,עיצוב גרפי ,הבנת מבנה הרשת וקופירייטינג טוב הינם מדדים נוספים להבאת קמפיין שיווק מוצלח במדיות החברתיות.

מומלץ לבעלי עסקים אשר אין ברשותם את מגוון הידע וההבנה הקשורים בתחום , לבדוק את נושא הפעילות במדיה החברתית  ע"פ מספר מדדים:

"הלקוח תמיד צודק"
רשת התוכן החברתית של העסק נועדה לספק תוכן עבור קהל הלקוחות הקיים והפוטנציאלי ,במדיה החברתית צריך להיכנס לראש של הלקוחות ולנסות לחשוב כמוהם ,אם לא ידוע לנו היכן הקהל שלנו גולש ברשת החברתית-נשאל אותם בעזרת הקשר הישיר עם הלקוחות נבדוק את הרגלי הגלישה שלהם ונקיים פעילות באתרים האלה.
(אולי לא כל הלקוחות שלנו בפייסבוק אלא בקפה דהמרקר?)
תקשורת יעילה מול לקוחות וחברים תלמד על הפעילות שלהם במדיה החברתית ותוך זמן תהיה אפשרות לצרף אותם כמשתתפים פעילים
קבוצות ועמודי התוכן של העסק ברשת החברתית ( לייקים, כוכבים, ציוצים, הצבעות - כל אתר "והדרוג" שלו)

"לא בהכרח הכל חינם במדיות החברתיות"
המדיה החברתית מושכת אליה את כל העסקים הקטנים בעיקר בגלל שלמראית עין זה קודם כל בחינם.
אין עלות על פתיחת עמודי אוהדים בפייסבוק, בלוגים בוורדפרס, פרופילים בטוויטר, יוטיוב , לינקדאין - ואין גם צורך ברכישת תוכנות יקרות וחומרה מיוחדת ,כל זה ללא עלות אך רחוק מלהיות בחינם-זה דורש זמן, משאבים, מחויבות לתקשורת רציפה מול הגולשים - וכל זה שווה כסף.
במקום לגשת ישר לכל האתרים הקשורים בתחום, להרשם ולהתחיל פעילות, עדיף לחקור ולהבין היכן הלקוחות נמצאים ולרכז את הפעילות ההתחלתית באתרים אלה.

"ההצלחה של עסקים קטנים אינה בהכרח תלויה במספר האוהדים/עוקבים/מככבים"
יש מותגים עם מעל מיליון "שייכים" בין עם בטוויטר או בפייסבוק - זה עלה הון וזו ליגה אחרת בה עסקים קטנים בארץ לא משתתפים.
מיותר להכנס למשחק המספרים והרי ידוע שלא חסרות שיטות לניפוח רשימות של  אוהדים או עוקבים: ישנה את האפשרות לפנות לחברות המתמחות בכך ולקבל אלפי אוהדים בין לילה.
עדיף לעסק לבנות קהל ממוקד ומעוניין וזה מצריך זמן וסבלנות !

"פעילות לעסק שונה מפעילות אישית במדיה החברתית"
הרבה עסקים מתחילים את הפעילות החברתית בהצבת קישורים/פוסטים/סטטוסים/ציוצים על העסק, חדשות מהעסק והשרותים השונים , משקיעים לא מעט זמן בדבר וללא תוצאות משמעותיות.
צריך להבין שכדי להצליח יש צורך בלהראות את האדם העומד מאחורי העסק
הצורך הוא להתרכז בקהל הלקוחות ולמה הם היו רוצים להחשף ולא בתוכן של העסק

לא חסרים מסעות פרסום מדהימים ומוצלחים במדיה החברתית , מחקר יעיל של הרשת, סימון והבנה של מסעות
פרסום מוצלחים בעסקים הדומים לעסק ילמדו בצורה נכונה איך לעשות , לא צריך להמציא את הגלגל, רק לחשוב מתוך
העיניים של הלקוחות, להבין את העקרון והפעולות שבוצעו, וליישם עם זווית רעיונית שתתן מקוריות למסע השיווק.

"לא לפחד מפרסום"
המדיה החברתית, ובתוכה ניתן לכלול לצורך העניין גם את מדית החיפוש (גוגל,בינג) ,מאפשרים לפרסם מודעות וקישורים ממומנים ,המפנים לדפי נחיתה יעודיים ברשת התוכן של העסק.
לרוב העלויות הינן סבירות ומשתלמות בהתאם לכמות הלקוחות הפוטנציאלים החדשים שנוצרים ממסעות פרסום אלה.
מומלץ ואפילו רצוי בתקופה של תחילת הפעילות לחולל מסעות פרסום ממומנים כדי לקבל חשיפה והנעה ראשונית לשיווק
ובמקביל לבדוק את האפשרויות של מכירת מוצרים/שרותים  של העסק על בסיס המרות בדפי נחיתה יעודיים.
כיום ניתן לנצל את המדיה החברתית ואת מדית החיפוש למכירה ישירה של מוצרים ושרותים כאשר התשלום עבור הפרסום
מתבצע רק אם בוצעה מכירה בעסק-ללא ספק שווה בדיקה

"להתייעץ זה תמיד טוב"
פעילות במדיה החברתית חושפת בפני העסק כמות רבה של מומחי מדיה חברתית אשר פעילותם ברשת בולטת.
כדאי לאתר וליצור קשר עם לפחות מומחה אחד ולקבל יעוץ ותמיכה שוטפת לגבי הפעילות.
גם זה לא בחינם, אבל שווה.

 

אל העמוד הקודם


חדש בדוטקום:


בין לקוחותינו:

לוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: