חדש בדוטקום

שיווק ויראלי

הרבה סובב על הנושא בזמן האחרון ומכל כיוון שואלים אותי מה העניין, ואם גם לזה צריך להתייחס כשבודקים כיווני שיווק וקידום?
אני חייב להודות שלא יוצא לי הרבה להשתמש בשיטות האלה וגם זנחתי את הכיוון בשלב מסוים, לא בגלל חוסר היעילות, פשוט בגלל שבמערך האתרים בהם טיפלתי באותו זמן המשאבים כוונו לטכניקות אחרות!

המושג שיווק "ויראלי" גם ככה מעורר הקשר שלילי -אם תגידו למישהו שאתם-"משווק/ת ויראלי קרוב לודאי שתקבלו תשובה של "תהיה בריא" או "מה עוד אין חיסון?"

היותר "חכמים" שואלים אם דרך הדבקת מחשבים בוירוסים נוצר קידום של האתר שלהם בתוצאות של מנועי החיפוש.

אז כדי לעשות קצת סדר, הכוונה היא לשווק תוכן מסוים ולגרום לו להיות מופץ ברשת בדומה לשיטה בה מתפשט וירוס.

אי אפשר שלא להעריץ את הדרך בה הוירוס מתפשט ונכנס לתודעה -התוכן נשתל בצומת מידע ויכול לשבת שם בשקט עד שמגולש לגולש הוא מכפיל את עצמו,הוא מתלבש ורוכב על משאבים קיימים ומנצל אותם כדי לשכפל את עצמו וכך באופן גאומטרי הוא מגדיל כח כל פעם שהוא משתכפל.

מה הקשר בין וירוס לשיווק ברשת?

שיווק ויראלי מתאר כל אסטרטגיה שיווקית שמעודדת את היחיד להעביר תוכן פרסומי לאחרים ובכך מקבל התוכן פוטנציאל מתפשט בצורה מעריכית(אחד העביר לאחד שהעביר לעשרה וכו'), שיטות בעלות פוטנציאל של הכפלות גבוהות מאוד, בדומה לפירמידה.

מחוץ לאינטרנט אסטרטגיות אלה נקראות: "שיווק מפה לאוזן", יצירת באזז", "הרצת תוכן במדיה". די מוכר ומובן.-משום מה נדבק המושג "שיווק ויראלי" לרשת.

אחת מהדוגמאות לשיווק ויראלי בסיסי הוא הקמפיין של וואלה להפצת walla.com

הם נותנים תיבת דאר חינם בעלת נפח גדול ואפליקציות

לכל הודעת דאר שנישלחת מצורפת תגית המזמינה את מקבל ההודעה להרשם גם הוא לקבלת תיבת דאר משלו, ובכך מצטרף גם מעגל החברים שלו וכן הלאה-כל הודעה מהווה פוטנציאל להגדיל את מעגל המצטרפים וככל שיותר אנשים משתמשים במערכת כך יותר אנשים "נדבקים בוירוס הרעיון"

ישנם הרבה אסטרטגיות בשיווק ויראלי, לא ניכנס אליהם באופן ישיר.לדעתי ישנם מספר כללים, שההקפדה עליהם הכרחית.

 

*השרות המוצע הינו חינם לאורך זמן ואם הצהרת כוונות לפיתוח, וחזון לעתיד.

*קל ,נח ומעודד את מקבל התוכן להעבירו הלאה

*הכנת בסיס תמיכה ומענה לסוג שרות שגדל בקצב גבוה

*שרות מוצע הנותן מענה לצרכים והתנהגיות רלבנטיות

*ניצול משאבים מרשתות תוכן קיימות

*ניצול משאבים של אחרים

 

*חינם היא מילת המפתח בכל שיווק ויראלי

תוכנות דואר, תוכנות דמו חזקות לאפליקציות, שירות קידום וסטטיסטיקה,אספקת תוכן,גאדג'טים,ווידג'טים ועוד

אם מוזל ובהנחה מושך עיניין אז חינם מעלה את זה בכמה דרגות,דחיית סיפוקים מומלצת לכל מי שעוסק בתחום הזה וסבלנות,חשיפה גדולה וממוקדת לכיוון מוצר אחדחינם חושפת את כל המוצע ע"י הספק למכירה.

*תוכן ויראלי מופץ בדומה לוירוס -קל להדביק-תוכנות להורדה,דאר אלקטרוני,מאמרים וספרים אלקטרונים,ניזלטרזRSS -כל פורמט שנח ומהיר לקבלה והעברה מהירה

קצר וקולע ותמיד מצורף כחתימה בכל תקשורת(בד"כ בתחתית המייל)

*האדם הינו יצור חברתי ובממוצא מכיר כעשרה אנשים עליהם ישפוך באופן קבוע את המידע הנקרה בדרכו, מלצרית תבוא במגע אם מאות אנשים ביום ומסר מדליק על החולצה שלה יעבור לכל הלקוחות, שבתורם יעבירו את הסלוגן/רעיון כל אחד למעגל האישי שלו

בדומה לבדיחה טובה שרצה.

באינטרנט ישנן רשתות חברתיות רבות שניתן להציב את התוכן בתוך זרם התקשורת הקיים בין חברי הקהילה.

הצבת תכנים אינפורמטיביים בנקודות שבהם יקחו אותם בעלי אתרים ויפרסמו אותם

ומאתרים אלה התוכן יתגלגל הלאה

 

שיווק וידאו ויראלי

בטוח יצא לכם להכנס ליוטיוב ולראות שם סרטים עם תגיות של הכי פפופולרי ומספרי צפיות אסטרונומים-איך יכול להיות שמיליון אנשים ביום צופים בשטות הזאת-למה,איך

גם אני יכול?

האמת, שנראה לעין שמאחורי כל סרטון כזה עומד גוף שיווקי חזק, שהשקיע הרבה זמן וכח אדם בשיווק הויראלי של הסרטונים-אם ניקח את החברות הגדולות כמו סוני או קוקה קולה זה גם מובן מאליו.אין מונופול על העניין ומי שמשקיע זמן וכסף מגיע מהר והשיטה זהה ושווה לכולם:

חשוב -לא כל התכנים בסרטונים הויראלים זהים לתוכן המוצהר בכותרת

מתוך מחשבה שהסיכוי שירצו לראות את התוכן שלך הוא אפסי

נכון שתוכן הוא המלך האמיתי ועדיף תוכן טוב כדי למשוך את המיליונים אבל במקרה הזה אין לו משמעות גדולה לגבי הדרך שבה הוא יופץ כל עוד מנצלים את הטכניקות הקיימות

יש לבחור קודם את הקונספט והכותרת המושכת ולהתאים את התוכן על המוצר לקונספט בסרט.

להפיק סרטונים קצרים של עד 20 שניות ולחלק את "הסרט"לסרטונים קצרים בעלי פרקים והמשכים

מומלץ לערוך סרטון בחלוקת פריימים כזאת בה כל גולש יכול לערוך את הסרט בתוכנת וידאו פשוטה ולתת לה פן חדש אותה הוא כבר ידאג להפיץ.

אל תפיקו/תעלו סרטון פרסומת אלא אם אתם ענקיים(רכב,אלקטרוניקה,סיגריות,משקאות,אופנה)גולשים לא ממליצים ומעבירים משהו שנראה כמו פרסומת

כמה שיותר מזעזע בכותרת ככה יותר טוב-"עב"מ בשמי ת"א" ככותרת למסע פרסום אווירי של מוצר מסויים או "המלצרית החושפת" חשוב מה היה כתוב לה על החולצה לפני שנחשפה וכו'.

סקס מוכר בגדול-לא משנה הנושא העיקר שהכותרת סקסית והפריים הראשון הוא של אחת מהממת/חשופה/מתגרה-לא שהמציאו את זה היום, אבל חייבים להודות שזה פשוט נופל בול על העניין.

"נשים גמישות וזורמות" ככותרת עם פריים ראשון של יפה אמיתית, לסרטון תמים על חוג פילאטיס.

הפצת בלוגים-פניה לבעלי בלוגים בבקשה להטמעת הסרטון אצלם בבלוג, תמורת תשלום או כל "עז"אחרת שצריך לתת בתמורה

פורומים-העלאת פוסטים המתארים את הרעיון עם קישור לסרטון. ברוב המיקרים זה מאלץ להירשם תחת מספר רב של משתמשים כדי להניע את הדיון עד שהוא תופס.

רשתות חברתיות -בניית עמודי בית של ספקי התוכן ושיתוף/שטיפת הסרטונים בכל המודולים של אתר הרשת החברתיפייסבוק, מייספייס,דיג,דהמרקר בארץ -כולם פועלים באותם עקרונות וצריך להשתמש במשאבים של כל אחד מהם!

כותרות משתנות ונבנות "לקראת"המוצר:הסרטון זהה אך בשבועות הראשונים הוא יקבל כותרת ג'נרית לדוגמה:בלעדי,או מאחורי הקלעים של... אם הזמן כשהסרטון תופס לשנות כותרות המככונות יותר לתוכן עצמו בלי לפגוע בפופולריות שנצברה(באופן מאוד כללי סרטון שכותרתו "מלכת היופי של... בערום?" על טלביזיה עדיין יביא המון צפיות.לאחר זמן נשנה את הכותרת ל"טלביזיות מדהימות" ונישאר עם כל הצפיות של הכותרת הקודמת, גולש שעכשיו רואה שקיים סרטון על טלביזיות עם מיליון צפיות ופופלרי, הוא כבר לוקח אותו ככזה מבלי לדעת על הכותרת הקודמת שהביאה את הסרטון למעמדו הנוכחי.

רשימות מייל הצטרפו כחברים של אנשים עם רשימות חברים גדולות והדביקו אותם בתוכן דרך רשימות הדיוור של הרשת החברתית

 

קיצורי דרך של הסרטונים

ישנן מספר אפשרויות לגבי מה יוצג בקיצור הדרך של הסרטון-מומלץ לבחור הצגה של הפריים האמצעי ושם לשתול את תמונתה של המההמת כך שבזמן העברת העכבר על הסרטון יראו אותה-זה מספיק.

תגובות לסרטונים

גם כאן מומלץ להרשם תחת מספר שמות משתמשים ולהציב תגובות מחממות ויצירתיות

משום מה כל הסרטונים שנוצרים בהם דיונים מצחיקים "עפים"למעלה אבל חשוב להניע אותם נכון ויצירתי ושלא יוצג כמו משהו שאותה קבוצה מגיבה עליו!

לא להמנע מהורדת תגובות לא טובות-לא לעשות חשבון ולהעיף כל תגובה לא מתאימה

אין פייר ואוביקטיבי בדבר הזה ,תשכחו מזה!

תגיות-חובה לשים תגיות מושכות בדיוק באותה גישה של הכותרת ורק אח"כ לשנות אותם לתגיות רלבנטיות למוצר.

אם העקרון נתפס לא צריך הרבה כדי לעסוק בשיווק ויראלי - אבל זה אוכל זמן ואת המכשלה הזאת עוד לא פתרתי!

אל העמוד הקודם


חדש בדוטקום:


בין לקוחותינו:

לוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: