התאמת אתר לסלולרי

 יותר מ- 30% מהגולשים המגיעים לאתר האינטרנט שלכם, מגיעים ממכשירים ניידיםיותר מ- 30% מהגולשים המגיעים לאתר האינטרנט שלכם, מגיעים ממכשירים ניידים כמו טאבלטים, קונסולות למיניהן, או טלפונים חכמים.
האינטרנט משתנה ומתעצב ומתאים עצמו במהירות למצב החדש, האם אתם מוכנים לכך? האם אתרכם מותאם למציאות הטכנולוגית הנוכחית?


אם החלטתם את ההחלטה הנכונה: שהגיע הזמן להתאים גם את אתרכם למכשירים ניידים, עומדות בפניכם שתי אפשרויות :

  1. אתר ייעודי לסלולרי: הסטה אוטומטית של הגולשים המגיעים ממכשירים ניידים (שאינם מחשבים ) אל אתר המותאם ייעודית לסלולרי.
  2. התאמת האתר (על פי רוב דורש חידוש כללי של האתר) בצורה דינמית למכשיר ממנו מגיע המשתמש: מה שנקרא "אתר רספונסיבי" או "אתר מגיב".

חשוב להבין כי שתי אפשרויות אלו אינם באות האחת על חשבון השנייה, לכל אחת מהן יש יתרונות, חסרונות ומטרות שונות.

בהסבר שלפניכם ננסה לתת לכם כלים להתמודד עם השאלה "איזו מהאפשרויות עדיפה עבור אתר האינטרנט שלי? "
 

  1. אתר ייעודי לסלולרי: כשמגיעים הגולשים אל האתר, קורא הדפדפן ( browser) שלהם לסקריפט קטן הבודק אם הגיעו ממכשיר נייד ואם התשובה חיובית מפנה אותם לאתר שהוקם במיוחד אך ורק עבור מכשירים אלו.
    היתרונות: תכנון תכנים ייעודיים המותאמים ישירות, ספציפית עבור מכשירים ניידים אשר בעת השימוש בהם הגולש מעדיף מיעוט גרפיקה ותכנים תמציתיים במיוחד .
    בנוסף לתמציתיות התכנים, אתר סלולרי טוב צריך ליצור המרה מהירה יחסית - כלומר פניה אל בעל האתר מטופס מובנה, או בלחיצה על לינק לחיוג ישיר.
    יתרון חשוב נוסף: אין צורך לחדש אתר קיים ולכן מומלץ במקרים בהם קיים כבר אתר גדול ומורכב ואין רצון או צורך לבצע שינויים נרחבים באתר הקיים.
    חסרונות: מצריך מתן שימת לב לשני אתרים נפרדים ובהתאם שמירה על תכנים מעודכנים בשני מיקומים.
    התעלמות מהנחיות גוגל המעדיפות אתר אחד רספונסיבי ( גוגל כמובן מעדיפים אתר אחד בבסיס הנתונים שלהם במקום שניים )
     
  2.  אתר מגיב (רספונסיבי ): אתר מגיב משתמש בטכנולוגיות עדכניות ומתאים בצורה דינמית את התכנים באתר לרזולוציה ולגודל מסכי הגולשים.
    בעת הקמת/עדכון האתר ניתן לכוון כיצד יראו האלמנטים השונים בכל רזולוציה והאם יופיעו או יישארו מוסתרים.
    נהוג למשל להציג תפריט אתר מותאם לנייד לגולשים הסלולריים ותפריט אחר, מותאם מחשב לשאר באי האתר, הפעולה מבוצעת בשקיפות וגולשי האתר לא מודעים לכפילות הזו, הם פשוט מקבלים את האתר עם האלמנטים המתאימים ביותר למכשיר באמצעותו הם מבקרים באתר..
    יתרונות: האתר בנוי בהתאם להוראות גוגל, מה שאולי יביא מיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
    מיקום אחד בו יש צורך לשמור על תכני אתר עדכניים.
    חסרונות: ברוב המקרים לא ניתן, או לא כדאי לשדרג אתר קיים לאתר רספונסיבי, שכן תהליך השדרוג משמעו להקים פחות או יותר את האתר מחדש על בסיס התכנים הקיימים ולפיכך כרוך בהשקעת זמן רב ובעלויות גבוהות יחסית.


 


חדש בדוטקום:


בין לקוחותינו:

לוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגולוגו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: